La ideologia pro independencia fracasa entre els valencians

Via ESDiario transcripcio al valencià

Quan falta poc mes d’un mes per a l’1 d’Octubre, la data anunciada pel president de la Generalitat Catalana, Carles Puigdemont, per a la suposta celebracio d’un “referendum” d’autodeterminacio en Catalunya, cobra mes interes que mai coneixer quina es l’opinio dels valencians sobre este proces, i el sentir de l’autonomia valenciana ya consta per escrit. Feya 22 anys que el Govern Valencià no realisava cap >Enquesta de Valors< sobre variables sociodemografiques fins que a principis d’any el tripartit de l’Acort del Botanic (PSOE, Compromís i Podem) decidi realisar-la per 49.610 euros i aixina coneixer com respiren els seus ciutadans. Mes de dos mil enquestes realisades en el domicili dels entrevistats, i tot per a que el Consell es portara un serio avis. Segons s’interpreta de les preguntes formulades en major calat politic sobre l’organisacio de l’estat, dos anys despres de l’aplegada del govern del canvi, els resultats no poden ser mes demolidors per als firmants del pacte, i especialment per a les formacions taronja i morada que son les mes proximes al nacionalisme català, inclos el separatisme. Ara, un dia despres de que el Tribunal Constitucional (TC) haja frenat la via exprés de l’independencia en Catalunya, les senyes d’esta enquesta cobren major interes si cap.

Aixina a la pregunta ¿quina formula sobre l’organisacio de l’estat preferiria?, un 39% vol deixar les coses com estan, un 27’8% rebaixaria les competencies de les autonomies i fins i tot les eliminaria deixant un unic estat central i tan sols un 6’1% voldria tindre una autonomia que se convertira en un estat independent. I per si la senya no fora prou demolidora per als delers mes nacionalistes, el 55’98% se declara tan espanyol com valencià, front a un exigu 1’5% que soles es sent valencià exclusivament. Unes senyes que marquen la pauta clarament, si tenim en conte que atres dos preguntes relatives a si es senten lligats a la terra a on viuen el 57’7% se troba molt identificat en Espanya i el 45’2% ho està en la Comunitat Valenciana. I la guinda del pastiç. ¿En quina mida es sent voste lligat als territoris de llengua catalana?. Molt identificat el 2’9% front a un 42’00% que no se sent res identificat. La franja de poblacio mes critica en l’unitat de la llengua -en un 93’3%- son els majors de 55 anys en avant. En la franja jove, entre 18 i 34 anys, els que diferencien el valencià del català son el 69’1% dels enquestats al no sentir-se gens identificats en els territoris de llengua catalana, front a un 13’4% dels jovens que pensen lo contrari.

FONT ORIGINAL: ES Diario

Cuando falta poco más de un mes para el 1 de Octubre,  la fecha anunciada por el presidente de la Generalitat, Carles Puigdemont,  para la supuesta celebración de un “referéndum” de autodeterminación en Cataluña, cobra mas interés que nunca conocer cuál es la opinión de los valencianos sobre este proceso. Y el sentir de la autonomía valenciana ya consta por escrito.

Hacia 22 años que el gobierno valenciano no realizaba ninguna  Encuesta de Valores sobre  variables sociodemográficas hasta que a principios de año el tripartito  del Acuerdo del Botánico (PSOE, Compromís y Podemos) decidió realizarla  por 49.610 euros y así  conocer  como respiran sus ciudadanos.  Más de dos mil encuestas realizadas en el domicilio de los entrevistados y todo para que el Consell se llevara un serio aviso.  

Según se interpreta de las preguntas formuladas con mayor calado político sobre la organización del estado,  dos años después de la llegada del gobierno del cambio, los resultados no pueden ser más demoledores para los firmantes del pacto, y especialmente para las formaciones naranja y morada que son las más próximas al nacionalismo catalán, incluido el separatismo. Ahora, un día después de que el Tribunal Constitucional (TC) haya frenado la vía exprés de la independencia en Cataluña,  los datos de esta encuesta cobran mayor interés si cabe.

Sólo el 6’1% de los valencianos querría un estado independiente

 Así a la pregunta ¿qué formula sobre la organización del estado preferiría?, un 39% quiere dejar las cosas como están,  un 27’8% rebajaría las competencias de las autonomías e incluso las eliminaría  dejando un único estado central y tan solo un 6’1% querría tener una autonomía que se convirtiera en un estado independiente.  Y por si el dato no fuera suficientemente demoledor para las ansias más nacionalistas, el 55’98% se declara tan español como valenciano, frente a un exiguo 1’5% que sólo se siente valenciano exclusivamente.

Unos datos que marcan la pauta claramente, si tenemos en cuenta que otras dos preguntas relativas a  si se sienten ligados a la tierra donde viven el 57’7% se encuentra  muy identificado con España y el 45’2% lo está con la Comunidad Valenciana.

Y la guinda del pastel. ¿En qué medida se siente usted ligado a los territorios de lengua catalana?. Muy identificado el 2’9% frente a un 42’00% que no se siente nada identificado. La franja de población más crítica con la unidad de la lengua  con un 93’3% son los mayores de 55 años y en adelante. En la franja joven, entre 18 y 34 años, los que diferencian el  valenciano del catalán  son el 69’1%  de los encuestados al no sentirse nada identificado con los territorios de lengua catalana,  frente a un 13’4% de los jóvenes que piensan lo contrario.

FUENTE ORIGINAL: ES Diario

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Facebook
Twitter
YouTube